tirsdag 30. juli 2013

Utstilling: Jomfruturen! MOHK 27.07.13

Flora og jeg har hatt vår jomfrutur i utstillingsringen!

Jeg syntes det var skikkelig gøy, og tror frøken Flo ikke hadde det så ille hun heller. I begynnelsen var hun litt overveldet av alle inntrykkene, men heldigvis var vi tidlig ute, så hun fikk tid til å gjøre seg kjent med situasjonen før hun skulle inn.
 
Flo følger godt med - og syntes særlig bulldoggene var spennende - hun har aldri møtt på en tidligere.. 
 
Og vi er i gang!
 
Floras tur på bordet - hånden på baken hennes er for å hindre henne i å sprette av bordet. Jeg tror vi må øve litt mer på at fremmede sjekker hodet hennes uten at hun blir distrahert av det. Hun tillater det og tror ikke hun ble redd på noe vis - bare litt - trassig. Jeg tror det er her jeg forteller dommeren at jeg er grønn som et juletre - noe han nok klarte å se helt av seg selv også!
 
Dagens vinner: Floras søster - Librium's Only You. Denne lille skjønnheten beholdt oppdretter selv, og ærlig talt må jeg si jeg ikke føler det som noe nederlag å bli slått av en så dreven handler og pen hund. Målet er å lære Flo å stå som dette!
 
 
Vi kom på andre plass av tre deltakere - og jeg kunne ikke vært mer stolt av den lille frøkna mi. At hun ble såpass bra plassert tatt i betrakning min innsats som handler er ganske imponerende!

Dette var en god start, og vi gleder oss til neste gang!

Kritikken hennes: Nice quality. Nice shape and size. Moving quite freely. Nice head with lovely expression. Good neck. Well placed ears. Lovely condition.

Alle bilder tatt av Smulemor - takk for at jeg fikk bruke dem!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar